ساختمان لغت

پروژه ساختمان لغت

ایده ساختمان لغت

سایت برای ساختمان لغت دروازه ای برجسته برای ورود به مرکز شهر است. همچنین ارتباط قوی بین ترمینال و مرکز شهر شیلدز جنوبی است و به نحوی عمل کرده که پیوندی برای فضای کنار رودخانه با مرکز شهر و مکان تاریخی مرکز خرید در ساوث شیلدز شود. ایده ساختمان با فرم ساده دایره واری سازگار یافته است تا ارتباط عابر پیاده و دیدها بین پارک کنار رودخانه و مرکز خرید تقویت بخشد. ایده ظاهر ساختمان الهام گرفته از صفحات کتاب است و مقدمه ای از دیوارهای شیشه ای بزرگ است که دیدهای باشکوهی به سمت رودخانه تیم دارند و مکان طبیعی برای ورود ساختمان،‌ ایجاد کرده است. آتریوم مرکزی فضایی برای ورودی دروازه ساختمان است، و در بیرون به صورت رواق مدرن سراسر شیشه ای است که ارتباط متنی و زمینه ای قوی با مرکز خرید، تالار قدیمی شهر و کلیسای سنت هیلدا برقرار کرده است.

طراحی معماری ساختمان لغت

طراحی معماری ساختمان لغت از همه لحاظ قابل تغییر و تبدیل است.

نه تنها کمک به انتقال ویژگی سایت و زمینه کرده است.

بلکه تلاش داشته اثر بگذارد بر تغییر درک بازدیدکننده از این که کتابخانه چه مکانی می تواند باشد.

و چگونه بخش بزرگ تری از عرصه فرهنگی در مقیاس منطقه ای و ملی است.

معماری ساختمان سبب شده تا مردم،‌ کتاب ها، رسانه، فنآوری های تعاملی.

و روابط پیچیده و پویایی آن ها قابل تشخیص و شناخت باشد.

رویکرد معماری ساختمان لغت

رویکرد طراحی انسان محور، فرد را در مرکز ساختمان قرار داده و فرصت هایی برای آگاهی دادن،‌دلشاد کردن و متقابلا اثر کردن است. طراحی معماری ساختمان لغت سبب شده تا به سهولت کاربران با طبقات ارتباط برقرار کنند و همچنین اجازه داده تا دنیا از چشم سایر افراد ببینند و از نقطه نظر آن ها نسبت به مطالعه بدانند و در نهایت جامعه و انجمن منسجمی آگاه شکل گیرد. شکل گیری ایده طراحی معماری ساختمان بیان کننده اهمیت کتابخانه در جامعه مدرن عصر حاضر و آینده است.

حجم معماری ساختمان لغت

حجم معماری ساختمان لغت مرکز ملی نوشتاری بر پایه سنت قدیمی حجم معماری ساختمان کتابخانه به شکل دایره است. سنت معماری حجمی دایره ای در کتابخانه Bodleian در آکسفورد یا کتابخانه مرکزی منچستر مشابه است. برای شکل گیری حجم معماری و فرم دایره ای ساختمان و واکنش صحیح نسبت به زمینه حساس سایت از نمای پوسته بیرونی ۱۴۰ میلی متری سفالینه (قرمز مایل به قهوه ای) استفاده شده است. سه تن رنگی پانل های سفالینه به نحوی برگزیده شده که پاسخی به رنگ سنگ های به کار گرفته در ساختمان های سایت است. مدولار عمودی حجم معماری ساختمان سبب شده تا فرم دایره ای ساختمان بدون کاربرد پانل های منحنی شکل تعریف شود- چنین فرمی ترکیب شده با پانل های سازه ای عایق شده نمای با شکوه و اقتصادی ساخته است.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

گالری تصاویر

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________