هفت فونت پروژه های طراحی داخلی

هفت فونت پروژه های طراحی داخلی

 

فضاهای داخلی دفاتر الهام گرفته شده از فونت های معروف

همان طور که بسیاری از معماران می دانند، فونت ها شخصیت منحصر به فرد خود را دارند به همین سبب الهام گرفتن از آن ها برای دکوراسیون دفاتر دور از ذهن نیست. تیپوگرافی دارای چنین توانایی است که بلافاصله روایتی را برای خواننده بازگو می کند قبل از این که نیاز به خواندن کلمات باشد، از این رو می توانید تصمیم بگیرید چه فونتی در پروژه یا طرح استفاده شود. فونت ها اهمیت فراوانی در طراحی گرافیک و معماری دارد و اغلب رنجیده خواهیم شد اگر فونت نامناسب باشد. هفت فونت منحصر به فرد برای پروژه های طراحی داخلی در زیر استفاده شده است. با استفاده از سابقه تاریخی فونت، متون و سبک تیپوگرافی شخصیت فونت ها به تصویر کشیده شده است.
۱-هلوتیکا
فونت هلوتیکا از سال ۱۹۵۷ به طور گسترده ای در هر پروژه ی تیپوگرافی از جمله لوگوهای شرکت ها، فرم های مالیاتی و حتی شاتل فضایی ناسا استفاده شده است. برای فضای داخلی دفتر با فونت کلاسیک و تمیز، از رنگ های اصلی و ترکیبی از خطوط راست و منحنی برای رسیدن به ظاهری مینیمال و سرزنده و دکور داخلی استفاده شده است
۲-فوتورا
فضای داخلی هندسی دفتر از فونت فوتورا الهام گرفته است تا اتاقی خوش سلیقه طراحی شود که سازگار با سبک مشابه دوره ی باهاوس است. فضایی به دور از آشفتگی در طراحی بسیار مهم است و همانند تیپوگرافی بسیار کارامد و‌ ساده است. این امر با سازماندهی عناصر اتاق به صورت خطوط با طرح ساده تک رنگ است که با رنگ های پاپ ترکیب شده است
۳-باسکرویل
بر اساس نسخه ی به روز رسانی شده باسکرویل در سال ۱۹۲۹، طراحی سبک های باروک و مدرن با هم ترکیب شده تا سبک هایی با طرح غنی به وجود آید که معرفی کاربرد متالیک در رنگ های آبی روشن و بژ است.
۴-اسکریپت بیکهم
سبک برجسته و رسمی اسکریپت بیکهم برای تزئین دیوارها و مبلمان استفاده شده است. حروف قرن هجدهم برای سال ها برای نمایش منوهای غذا و دعوت های عروسی به کار گرفته شده است به طوری که دکوراسیون اتاق شاداب با جلوه های تزئینی خاص و به ویژه در ستون های کرنتین دیده شده است.
۵-کوپر بلک
فضای کاری الهام گرفته شده از فرهنگ دهه های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ است که به آن حال و هوای مدرن بخشیده است. در این دو دهه چنین فونت هایی بر روی جلد آلبوم ها و برنامه های تلویزیونی دیده شده است؛ کوپر بلک همچنین فونت مد روز سال ۲۰۱۷ نامگذاری شده است و مبلمان میانه ی قرن و رنگ های پاپ روشن برای دکور فضاهای داخلی از این فونت الهام گرفته است
۶-کوریر
همان طور که تقریبا هر شرکت با ماشین تحریریه از فونت کریر استفاده کرده است، شرکت آی بی ام در ابتدا این روند را آغاز کرد و فونت «تایپیست» از ضروریات لازم برای دفتر است. فضای کار الهام گرفته شده از فونت کریر به نحوی طراحی شده که نشانگر کار دشوار و کارآمد با دکور مبلمان باشد و فضای کاری با سایه های مرجانی روشن بر روی دیوار به روز شده است.
۷-کمیک سنس
کمیک سنس فونت معمولی است که برای دکور فضای دفتر غیر رسمی متداول و ترکیبی از رنگ های روشن و بافت هاست. اشکال بازیگوشانه برگرفته از اسباب بازی های قدیمی کودکان سبب ساخت اشیای خلاقانه ای است که شخصیت مطلوبی را برای اتاق تعریف کرده است. این فونت در جامعه طراحان محبوبیت کمی دارد اما می توان از آن استفاده های خلاقانه ای کرد.