مسابقه پروژه شهرهای آینده

مسابقه پروژه شهرهای آینده

شرح مختصر مسابقه شهرهای آینده

درگیری های خشونت آمیز ، شکنجه و آزار و اذیت به همراه افزایش ناامنی غذایی، تخریب محیط زیست، مدیریت ضعیف و سایر عوامل بی شمار سبب شده تا بیش از سه میلیون نفر در سال ۲۰۱۶ از کشور خود برای ترک کشور خود اقدام و به عنوان پناهنده،درخواست پناهندگی بدهند و به میلیون ها نفر دیگر در حال حاضر در تبعید بپیوندد. تا سال ۲۰۵۰، به سبب پیامدهای تغییرات اقلیمی، میزان مهاجرت اقلیمی می تواند به تعداد ۲۰۰ میلیون پناهنده برسد. اردوگاه های پناهندگان برنامه ریزی، معماری و طراحی شده با هدف برآورده ساختن نیازهای اساسی بشر برای مدت کوتاهی، اما تنها ۱۸۹۳۰۰ نفر پناهنده در سال ۲۰۱۶ مهاجرت کردند و تقریبا ۴۰ درصد از پناهندگان بیش از ۲۰ سال تبعید شده اند.

رویکرد مسابقه شهرهای آینده

پروژه زمین ۲ می خواهد رویکردی متفاوت نسبت به پناهندگان و اردوگاه های پناهندگان پیشنهاد دهد، به جای تصویب اردوگاه های پناهندگان به عنوان امکانات ذخیره سازی برای تامین نیازهای اساسی بشر و پناهندگان به عنوان ساکنان موقت، هدف این است که راه اندازی کمپین ها را به عنوان ابزار و فرصتی برای فعال کردن مناطق متروکه اروپا ترغیب کنیم. طراحی اردوگاه های پناهندگان به عنوان شهرک های پایدار و ساختار در حال تغییر است که می تواند رشد، انطباق و توسعه داشته باشد. چگونه اردوگاه های پناهندگان می توانند انعطاف پذیر باشند و به گونه ای سازمان یافته رشد کنند که جمعیت آن ها افزایش یابد؟ چگونه پناهگاه های موقت به سکونت پایدار تبدیل شوند، شرایط زندگی مناسب و به شهرهای آینده مبدل شوند راه حل های ایجاد شده توسط شرکت کنندگان به سازمان ها و NGO که بر روی ساخت سایت نقش دارند ارایه می شود، با هدف اجرا.

برنامه فیزیکی مسابقه شهرهای آینده

اندازه کمپ توصیه شده ۴۵ متر مربع به ازای هر نفر است و جدا از واحدهای سرپوشیده معمولا امکانات زیر را در اختیار دارند:
– امکانات بهداشتی و مکان های جمع آوری آب.
– کلینیک ها و بیمارستان ها، توزیع مواد غذایی.
– تجهیزات ارتباطی و امنیتی، مدارس، مراکز آموزشی، بازارها و فروشگاه ها.
– مکان هایی برای دفع زباله های جامد .
– کلیساها.
– امکانات پذیرش و مرکز پذیرش: معمولا تا ۲ هفته طول می کشد تا وضعیت پناهندگی آن ها تایید شود. شایع نیست که پناهندگان هنگام انتظار در خارج از مرکز پذیرش می میرند.

جوایز و جدول زمان بندی مسابقه شهرهای آینده

جایزه اول: ۱۵۰۰ یورو.
جایزه دوم: ۱۰۰۰ یورو.
جایزه سوم: ۳۰۰ یورو.

زمان مهلت ارسال پروژه:
۳۰/۰۴/۲۰۱۸ ۲۳:۵۹ ( دهم اردیبهشت ۱۳۹۷).
به وبسایت زیر برای کسب اطلاعات بیشتر مراجعه کنید:
https://www.projectearth2.org/citiesoftomorrow