مسابقه مصر در مریخ

مسابقه مصر در مریخ

معرفی مسابقه مصر در مریخ

در دنیای امروزنیاز برای برآوردن فوری خواسته ها و نیازهای بشر، توانایی تفکر فوریتوریک را به جایگزینی تبدیل کرده است. مسابقه مصر در مریخ فرصتی برای تفکر با کاربرد دانش موجود درباره معماری اشکال متنوع آن است. انگیزه برگزاری مسابقه از عشق به معماری و مصر الهام گرفته است؛ همچنین برای خلق فضایی برای مصر در آینده است. مسابقه به دنبال الگوهای جدید برای شکل گیری و توسعه محل سکونت بشر بیرون از محیط زمین، کره مریخ است. هدف الهام بخشی برای معماران آینده توسط توسعه راه حل های خلاق برای به چالش کشیدن مشکلات موجود و توسعه ی ایده ها برای آینده است. تحقیقات پیشرفته ای مستلزم برنامه ریزی و همچنین تفکر خلاقانه در دنیای پیرامون ماست. این مسابقه همچنین درباره سیارات پیرامون زمین است و طراحی وابسته به تخیل و ذهنیت خیالی شرکت کنندگان است.

هدف مسابقه مصر در مریخ

مریخ در طول قرن ها از شگفتی ها برای بشر بوده است. افرادی که در سیاره قرمز زندگی می کردند در حوزه ی علمی تخیلی قرار دارند. اما در عصر حاضر، نسل بشر در حال تبدیل به گونه ای بین سیاره ای شده است همان طور که در دهه گذشته شاهد بودیم که مریخ مرکز توجه برای تبدیل شدن به زیستگاه جدیدی برای جمعیت بشر آینده است. هدف مسابقه مصر در مریخ به تصویر کشیدن محل سکونت برای اولین نسل انسان های مصری بر روی کره مریخ است. شرکت کنندگان برای معماری آینده بایستی طراحی کنند که تعریفی برای معماری اولین تمدن بشر بر روی سیاره قرمز است. تنها سفر به مریخ و زنده ماندن بشر کافی نیست، بسیار با اهمیت است که روشی توسعه یابد که بتوان به صورت پایدار بر روی کره مریخ زندگی کنیم. یافتن راه حل برای زندگی آرامش بخش بر روی سیاره قرمز چالش بزرگی است. برای تبدیل کره مریخ به محلی برای زندگی بایستی سازماندهی محیط زیستی کاملا توسط ساخت و ساز مصنوع بشر تغییر یابد تا بتوانیم درک کنیم یکی از مسایل مهم برای زندگی برای مهم محل سکونت مناسب است. هدف مسابقه پیشنهاد طراحی برای مجتمع مسکونی است که شامل واحدهای مسکونی، مرکز تحقیقات، مرکز آموزش، واحدهای درمان و خدماتی است و برنامه های فیزیکی به ترتیب زیر است:
۱- ۲۰ واحد مسکونی: ۱۵۰ مترمربع هر واحد
۲- مرکز تحقیقات: ۱۵۰ مترمربع
۳- ساختمان آموزشی: ۱۵۰ مترمربع
۴- بازار روز: ۱۵۰ مترمربع
۵- واحد پزشکی: ۱۵۰ مترمربع
هر شرکت کننده بایستی ساختمان به عنوان بخشی از مجتمع مسکونی بر روی مصر انتخاب کند. طرح پیشنهادی بازتابی از فرهنگ مصر است که احیایی از شکوه مصر باستان در عصر مدرن است. شرکت کنندگان همچنین بایستی به تاثیر طرح پیشنهادی بر روی محیط زیست مریخ توجه کنند و هر شرکت کننده بایستی طراحی و ساخت ساختمان پیشنهادی خود را مشخص کند. به این ترتیب شرکت کنندگان درک صحیحی از شرایط و چالش های طراحی برای مکان قابل سکونت در مجتمع مسکونی مصری بر روی کره مریخ خواهد داشت

جدول زمانبندی مسابقه مصر در مریخ

مهلت ثبت نام: دسامبر ۱۸ ۲۰۱۸

مهلت ارسال پروژه: فوریه ۱۵ ۲۰۱۹

شرایط ثبت نام کنندگان: دانشجویان، فارغ التحصیلان با سه سال سابقه کاری؛ تک نفره یا گروه ۵ نفره

هزینه ثبت نام : رایگان

برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت زیر مراجعه کنید: egyptonmars.com