مسابقه اسکان مجدد و شهرهای مشمول

مسابقه اسکان مجدد و شهرهای مشمول

معرفی مسابقه اسکان مجدد

طراحی برای شهرهای مشمول از طراحان در تمامی رشته دعوت به عمل آورده تا قابلیت و توانایی تفکر طراحی برای ضرورت بخشیدن به پاسخگویی نیازهای مهاجران و پناهندگان شهری بکار ببندند. در جستجوی ایده های جدید هستیم تا طراحان به نحو بنیادی درباره جنبه های محیط شهری طراحی شده بیاندیشند تا زندگی شهروندان بهبود یابد. معماری فراتر از مسئله پناهگاه و اسکان فوری ، چگونه طراحی محیط های شهری حس جایگاه مقدس ایجاد کند تا اسکان مجدد پرورش یابد و تقویت شود؟

چالش مسابقه اسکان مجدد

جهان شاهد مهاجرت و تغییر مکان و جابجاشدگی جمعیت است. بنابر کمسیون عالی پناهندگان سازمان ملل، در حال حاضر بیش از ۶۰ میلیون افراد تبعیدی اجباری سراسر جهان به سبب شکنجه، اذیت و آزاد و خشونت علیه حقوق بشر وجود دارد. شهرها در جبهه مقدم بحران های جهانی قرار دارند. شصت تا هفتاد درصد از انسان های تبعیدی در شهرها زندگی می کنند. همان طور که تعداد افراد تبعیدی افزایش می یابد؛ ضرورت اخلاقی برای حل مسئله افزایش می یابد. مهاجران و پناهندگان با چالش های بسیاری در زندگی معاصر شهری روبرو هستند که از آن جمله اند، زبان، دسترسی به خدمات، کار و مسکن، موانع فرهنگی. در حالی که این افراد انرژی جدید به شهرها و اقتصاد شهری آورده اند و موفقیت آن ها موفقیت شهرهای آینده است.

فرصت مسابقه اسکان مجدد

چگونه فرایند طراحی، رویکردها و راه حل هایی کمک خواهد کرد تا مهاجران و پناهندگان در شهرهای امروز سکنی گزینند و به طرز صحیحی تعامل داشته باشند؟ چگونه می توان محیط شهری طراحی کرد تا به تمامی تازه واردان از هر ملیت و سابقه کاری خوشامد گفته و اطمینان حاصل شود که به تمامی احساسات آن ها ارزش گذاشته شده تا در بافت شهری، اجتماعی و اقتصادی عصر حاضر در جوامع امروزی شرکت یابند؟

مهلت ارسال آثار و جدول زمان بندی مسابقه

اتمام ثبت نام برای مسابقه اسکان مجدد ۱۰ تیر ۱۳۹۷ (۱ جولای)

سنجش هئیت داوران۲۸ تیر ۱۳۹۷(۱۹ جولای)

اعلام برندگان ۲۷ شهریور ۱۳۹۷(۱۸ سپتامبر)

نمایش آثار برندگان آذر- بهمن

برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت زیر مراجعه کنید.  https://www.designinpublic.org/

 

دانلود ضمیمه مسابقه