فراخوان مسابقه دفع زباله استودیوم لاگوس

فراخوان مسابقه دفع زباله : استودیوم لاگوس

معرفی سایت مسابقه دفع زباله

موضوع زباله و آشغال، مساله جهانی به روز در تمامی شهرهاست. جهان در حال حاضر بیش از یک بیلیون زباله در هر سال تولید می کند که سوزانده،‌ دفن، صادر و بازیافت می شوند. همان طور که شهرهای بزرگ تر توسعه می یابند بایستی توانایی آن ها برای تغییر دادن گرایش های بازیافتی و زندگی بهینه تر و پایدارتر افزایش یابد.
تا به امروز در کلان شهر نیجریه، لاگوس ( پایتخت کشور نیجریه)، زباله و آشغال با تغییر مکان مدیریت می شد؛ به این نحو که از سال ۱۹۹۲ زباله و آشغال را به بیرون از شهر به سایت ۱۰۰ هکتاری «الوسوسون» منتقل می کردند. آمار نشان داده است که جمعیت شهر لاگوس رو به رشد و از ۷ میلیون به بیش از ۲۱ میلیون رسیده است. این محل دفن زباله در زیر خاک، دورتر از فعالیت های شهری قرار داشت ولی هم اکنون با زیرساخت های شهری محاصره شده است. در ابتدای امسال۷ محل دفن زباله «الوسوسون» توسط دولت محلی بسته و برای توسعه ی دوباره به عنوان پارک محلی و فضای سبز شهری برگزيده شده است. رویکرد جدید شامل برنامه ریزی برای پارک سبز و نگرش های نوین نسبت به زباله است. در هسته شهری، معماری فضا چیزی است که به ندرت مورد توجه قرار گرفته است. با این حال، ساخت و سازهای مدرن سبب شده تا مکان دفن زباله، استودیوم لاگوس مورد توجه واقع شود و فراتر از خدمت رسانی به تیم یا بخش کوچکی از جمعیت به شمار رود.

چالش مسابقه دفع زباله

از شرکت کنندگان مسابقه دفع زباله دعوت به عمل آورده شده است تا استودیوم چند منظوره ای در سایت پیشین محل دفن زباله «الوسوسون» طراحی کنند. چگونه این سازه عظیم، با طول عمر محدود،‌ با کاربری ناسازگار واقع در سایت پیشین محل دفن زباله با مسائل بحرانی محل دفن زباله مواجه خواهد شد؟ از طراحان خواسته شده است که به این نکته پاسخ دهند که چگونه استودیوم به عنوان هویت جديد، تسهیلات ورزشی و محلی به نيازهاي مردم پاسخ خواهد داد.

جدول زمان بندی مسابقه دفع زباله

مهلت نهایی ثبت نام مسابقه دفع زباله ۱۶ دسامبر ۲۰۱۸(۲۵ آذر ۱۳۹۷)
اتمام ثبت نام نهایی ۱۷ دسامبر ۲۰۱۸ (۲۶ آذر ۱۳۹۷)
هزینه ثبت نام ۵۵ دلار
برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت زیر مراجعه کنید:
http://www.archoutloud.com/waste.html