به روز کردن حیاط منزلتان در فصل بهار و تابستان

شش روش برای به روز کردن حیاط منزلتان در فصل بهار و تابستان

دو روش اول برای به روز کردن حیاط منزل

دمای هوا در حال افزایش است، باغ منزلتان نیازمند به روز کردن اساسی است. فصل بهار و تابستان بسیار مناسب برای بازسازی حیاط منزلتان با عناصر و طرح زیبا و طراوت بخش است برای به روز کردن حیاط منزل نکات زیر توصیه می شود:

۱- کاشت گیاهان معطر

هیچ فردی نیست که گیاهان معطر در تابستان برای درست کردن خورشت و سالاد دوست نداشته باشند. طراحی و اجرای باغ گیاهان معطر دشوار نیست؛ اما نیازمند نگهداریاست. با تحقیق بر روی انواع گیاهان معطر که در محل زندگی تان می روید از گام های نخستین است. ساده ترین گیاهان برای کاشت عبارتند از جعفری، نعناع، ریحان، سیب زمینی، آویشن و غیره.

۲- تمیز کردن و صفا دادن به حیاط خلوت (پاسیو)

بهترین حیاط ها دارای پاسیوهای زیبایی هستند که می توانید بنشینید و لذت ببرید. اگر چه، بیشتر پاسیوها در زمستان های طولانی نابسامان و در هم بر هم می شوند. هوایسرد سبب ایجاد ترک در بتن است؛ در نتیجه در بازسازی معماری باغ نخستین گام تمیز کردن و نگهداری مطلوب است که می تواند بهانه ای برای طراحی و ایجاد فضای خوشایند در حیاط منزلتان باشد.

دو روش دوم برای به روز کردن حیاط منزلتان

۱- جعبه های گیاهان

جعبه های گیاهان در باغ بسیار مناسب برای دکور کردن و باغسازی است. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که خاک حاصلخیزی برای کاشت گل و گیاه در باغ ندارید؛ حیاطمنزلتان با جعبه و خاک های تازه خریداری شده پر کنید. می توانید طیفی از درختان میوه و سبزیجات و گل ها در جعبه ها بکارید. جعبه های سبز حیاط ها تزیینات بسیار زیبایی اند؛به ویژه اگر حیاط شما بر روی شیب ساخته شده باشد که سبب افزایش جلوه های بصری فریبنده بدون اشغال فضای اضافی است.

۲- بهبود در نورپردازی

نشستن در هوای آزاد در حیاط منزلتان در شب های خنک تابستانی بسیار لذت بخش است. اگر چه، چنین تجربه لذت بخشی بدون نورپردازی امکانپذیر نیست. بایستی ازتسهیلات نورپردازی به سوی پایین استفاده کنید تا از خیرگی لامپ های بدون حفاظ یا نورپردازی های رو به بالا جلوگیری شود. ستون های کوچک نور در سراسر گل ها اضافه کنید.به نحوی که دید و منظر مناسبی در طول روز و شب در حیاط منزلتان داشته باشید.

دو روش آخر برای به روز کردن حیاط منزل

۱- سایه ایجاد کنید

نور آفتاب می تواند بسیار آزاردهنده باشد. اگر نمای جلوی خانه شما به سمت غرب است،

بایستی هزینه بالایی بابت خنک نگاه داشتن فضای داخلی منزلتان بپردازید.

اگر ضلع عقبی منزلتان به سمت غرب است؛

شما مشکل ایجاد سایه در ایوان پشتی منزلتان خواهید داشت.

ایجاد سایه از مزایای عمده برای حیاط شماست.

چتر ساده ی کوچک بر روی میز، سایه لازم برای ایوان کوچک حیاط منزلتان است.

اگر حیاط منزلتان وسیع تر است از آلاچیق یا سایبان خورشیدی مستطیلی شکل استفاده کنید.

اگر از بودجه مناسبی برخوردارید از سایبان یا حفاظ در بالای پنجره استفاده کنید.

تا سایه مناسب فراهم شود. همچنین کاشت درختان بزرگ در مکان های ضروری برای تامین سایه ضروری است.

۲- ایجاد فضای آماده کردن غذا در هوای آزاد

از آن جایی که تلاش بسیاری برای داشتن حیاط زیبا و جذابی در منزلتان داشتید. ساخت و‌ طراحی فضایی برای آماده کردن غذا و سرو نوشدینی های در تابستان می تواند لذتبخش باشد. هر چند داشتن فضای سرو کردن غذا در هوای آزاد نیازمند تاسیسات لوله کشی است.