بهبود کیفیت هوای شهرها با فضای سبز عمومی

بهبود کیفیت هوای شهرها با فضای سبز عمومی

بهبود کیفیت هوای شهرها

به بالا بنگرید و ببینید که جنگل ها تبدیل به منظر شهری جدیدی شدند. برای کیفیت هوای شهر ها  سر و کله ی ساختمانی های جنگلی عمودی در سراسر شهرهای سراسر جهان پیدا شده است از آن جمله اند شهرهای پاریس، میلان، شانگهای، آستانه، آیندهوون و تیرانا. ساختمان های بلند مرتبه به طور غیرمستقیم از پراکندگی شهری جلوگیری می کنند و سبب می شوند تا درختان، بوته ها و پوشش گیاهی در مجاورت محل زندگی در محیط شهری وجود داشته باشند. از همه تاثیرگذارتر آن که مصرف انرژی کاهش می یابد، کیفیت هوا بهتر می شود و تنوع زیستی در شهر افزایش می یابد.

کیفیت هوای شهر با فضاي سبز عمودي در شهر دهلي

در شهری همانند دهلی که یکی از پنج شهر مهم در موضوع چالش انرژی پاکیزه است، پرسش اصلی برای چنین کلانشهر در حال بسطی این است که چگونه می توانیم توسعه ی ساختمان های سبز و پاکیزه را داشته باشیم؟ جنگل های عمودی برای حیات محیط زیستی شهرهای معاصر، ابتدا توسط معمار ایتالیایی استفانو بوئری طراحی شدند. ساختمان های عمودی جنگلی دمای بیرون و درون ساختمان را در شرایط اقلیمی کاهش می دهند، دی اکسید کربن و گرد و غبار را جذب و اکسیژن را برای تمیزتر شدن هوا ایجاد می کنند. این نوع ساختمان های بلند مرتبه نسل جدیدی از آسمانخراش ها هستند که به طور کامل توسط برگ های درختان و پوشش گیاهی پوشیده شدند. پروژه ی جنگل های عمودی ساختمانهابی با تراکم بالای پوشش گیاهی هستند که سطوح سبز و قابل نفوذ شهری را افزایش می دهند.

طراحی برای مصرف بهینه انرژی برای کیفیت هوای شهر

اجرای چنین طرحی در شهر دهلی، معنای معماری جدیدی به زندگی سنتی هندی و سازگاری با طبیعت بخشیده است. درختان وبوته ها بر روی ساختمان ها توسط آب های زیرزمینی آبیاری می شوند که توسط پمپ ها استخراج و از پانل های خورشیدی انرژی دریافت می کنند. آبی که توسط درختان و بوته ها مورد مصرف قرار گرفته است به صورت تصفیه و خالص شده به اتمسفر هوا به صورت بخار آب بر می گردد. بخار آب تولید شده توسط گیاهان، گرما را از محیط پیرامون دریافت و نیاز برای تهویه هوا را به میزان زیادی کاهش داده است. پوشش گیاهی به عنوان فیلتری بر روی بالکن هاست که سبب کاهش دما ۳ درجه ای بین دمای بیرون و درون در زمستان است و در تابستان حرارت و دمای نماها از بالا رفتن دما بیش از ۳۰ درجه جلوگیری می شود. چنین رویکردی ایده آل برای کاهش حرارت نامطلوب ساختمان است.

شهر جنگلی لیوژوو

شهر جنگلی لیوژوو پروژه ای است که در شهر چین برای کیفیت هوای شهر ها با ساختمان های بلند مرتبه ی جنگلی عمودی ساخته خواهد شد.

در مجموع ۴۰۰۰۰ درخت و تقریبا یک میلیون گیاه از صد گونه ی گیاهی انتخاب و کاشته خواهد شد.

پراکندگی گیاهان در پارک ها و باغ ها در امتداد خیابان ها و همچنین نمای ساختمان ها خواهد بود.

چنین پروژه ای سبب خواهد شد.

تا شهر بهینه از لحاظ انرژی کیفیت هوای شهری را بهبود بخشد.

دی اکسید کربن به خوبی جذب و حدود ۵۷ گرد و عبار هر سال زودوده شود.

همچنین کاهش در دمای میانگین هوا سبب خواهد شد.

که موانع سر و صدا ایجاد شود و تنوع زیستی شهر بهبود یابد.

این پروژه همچنین سبب خواهد شد که زیستگاهی برای پرندگان، حشرات و حیوانات کوچک در شهر لیوژوو باشد.